Планування

                     

                                                                                                                                                             ПЛАН

                                                                                                                                                 роботи бібліотеки                                                                                                                                                                                                                                                                                                на 2018-2019 навчальний рік

                                                                                                                                            Цілі й завдання бібліотеки

Головна мета бібліотеки НВК «Ерудит» – надання допомоги учням і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.

Книга – головний засіб навчання. Ось чому бібліотека на новий навчальний рік ставить такі завдання:

  • допомагати учням оволодінні програмовими знаннями та закріпленні їх

          бібліотечними засобами;

  • виховувати бажання самостійно розширювати обрії знань;
  • продовжувати ознайомлення та навчання щодо розуміння і користування різноманітними джерелами інформації;
  • сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів, формувати читацькі інтереси;  
  • удосконалювати інформаційно-бібліографічне обслуговування юних читачів;
  • організовувати різноманітні види масової роботи з пропаганди книги: книжкові виставки, огляди, бесіди;
  • проводити індивідуальну роботу з читачами;
  • формування правової культури читачів, громадянської свідомості, патріотизму, розширення читацької цікавості до історії України;
  • збір, накопичення, обробка, систематизація педагогічної інформації та доведення її до користувачів;

Основні функції бібліотечно-інформаційного центру шкільної бібліотеки

  1. Освітняпідтримка та забезпечення освітніх цілей, сформованих в Концепції

школи та в шкільній програмі.

  1. Інформаційна – надання можливості використання інформації незалежно

     від її виду, формату та носія.

  1. Культурна організація заходів, спрямованих на культурну та соціальну

самосвідомість, сприятливих для емоційного розвитку учнів

п/п

             Назва заходів

  Термін виконання
 Відповідальний Відмітка

про ви-

конання

І. Робота з читачами щодо формування і задоволення їхніх читацьких потреб
1.1

 

1.2

 

 

1.3

 

 

1.4

 

1.5

 

 

1.6

 

 

Записати до бібліотеки першокласників

 

Провести перереєстрацію читачів бібліотеки

Провести з читачами бесіди про правила користування бібліотекою

 

Організувати екскурсії до бібліотеки гімназії для першокласників

Провести роботу з ліквідації заборгованості читачів

 

Проведення бібліотечних уроків:

                               1кл.

·        Подорож в казкове місто

                               2кл.

·        Ілюстрація в книжці

3-4 кл.

·        Структура книги. Як читати книгу

5кл.

·        Самостійний вибір книжок у бібліотеці  6-7 кл.

 

·        Словник –  пізнання   світу 8 кл.

 

 

·        Книжки з мистецтва 9 кл.

 

·        Довідково  – бібліографічний  фонд

10 кл.

• Дискусія «Що краще  друковані книги ,чи електронні?» 11кл.

Вересень

 

Протягом

року

 

Протягом

року

 

Вересень

 

Протягом

року

 

 

 

Вересень

 

Жовтень

 

Листопад

 

Березень

 

Квітень

 

 

Січень

 

Лютий

 

Листопад

 

 

Грудень

Бібліотекар

 

Бібліотекар

 

 

Бібліотекар

 

 

Куратори

 

Адміністрація, бібліотекар

 

Куратори

 
2.1

 

 

 

 

 

 

2.2

 

 

 

2.3

 

 

 

 

2.4

 

 

Проводити індивідуальне консультування читачів при виборі книги:

• рекомендаційні бесіди;

• бесіди про прочитане;

• індивідуальні консультації на книжкових виставках;

Провести групові та індивідуальні аналізи читацьких інтересів 2 кл.

 

 

Групове консультування читачів з уже

сформованим інтересом при виборі книг:

• рекомендаційні списки літератури;

• бібліографічні огляди літератури;

•  бесіди з визначеної теми

Оформити виставку формулярів кращих

читачів

Протягом

року

 

 

 

 

 

Січень,

травень

 

 

 

Протягом

року

 

 

 

Квітень

Бібліотекар

 

 

 

 

 

 

Куратори 2кл.

 

 

 

 

Бібліотекар

 

 

 

 

Бібліотекар

 

 

 

 

ІІІ. Робота з читацьким активом бібліотеки
3.1

 

3.2

 

 

3.3

 

3.4

Створення читацького активу бібліотеки,

ознайомлення його членів з обов’язками

Створення робочої групи по роботі з формулярами для своєчасного попередження заборгованості

Поновлення класних куточків «Живи, книго!»

Проведення засідань читацького активу

бібліотеки

Вересень

 

Грудень

 

 

Жовтень

 

Раз на

чверть

Бібліотекар

 

Бібліотекар

 

 

Куратори

 

Бібліотекар

 
IV. Взаємодія бібліотеки з педагогічними працівниками
4.1 Інформаційне забезпечення проведення

педагогічних рад

Протягом

року

Бібліотекар  
4.2

 

4.3

 

 

4.4

 

4.5

 

4.6

 

4.7

Оформлення книжкових виставок до педагогічних рад

Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури, які надійшли до гімназійної бібліотеки

Інформування про нову літературу видавництв «Ранок», «Основа» тощо

Надавати методичну допомогу вчителям

при проведенні предметних декад

Проводити індивідуальне інформування

вчителів, що атестуються

Куточок періодичних видань для вчителя

Протягом

року

Протягом

року

 

Протягом

року

За потребою

 

За потребою

 

Протягом року

Рись А.А.

Бібліотекар

 

 

 

V Масові заходи з популяризації літератури
5.1

5.2

 

 

 

 

 

 

5.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.6

Заходи, присвячені Декаді книги

Заходи щодо формування в учнів громадянської свідомості:

• оформлення книжкової  виставки «Правова планета дитинства »;

• вечір-реквієм, присвячений Дню пам’яті  жертв Голодомору.

« Крізь голод до життя»

Заходи щодо формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого

народу засобами книги в процесі позакласної роботи:

• оформлення книжково-ілюстративної

  виставки «Ти будеш жити Україно в моєму серці ти єдина

 • літературна гра   « Усім    серцем любіть Україну»;

Заходи щодо популяризації української

літератури:

• оформити постійно діючі книжкові —     ілюстративні  виставки «Бібліотека  це  аптека  для   душі », «Книги –   це  маяки в океані часу», «Чарівний світ української книги»;

• літературна вітальня «Освідчення в любові до книги через сміх і жарт»;

• свято «Мільйон мудреців під одним дахом живуть»

 

 

Заходи щодо проведення предметних

декад:

• оформити книжкову виставку «А чи знаєш ти свої права»  

 « Знай свої права та обов’язки» : інтелектуальна гра

 

• оформити книжкову виставку «Чужому навчайся та свого не цурайся»;

  

• конкурс знавців творчості  Т.Г. Шевченко

  «»Поезія Кобзаря вічна книга Українців»

• оформлення книжкової  виставки «Видатні постаті  нашої неньки України» (про видатних українських письменників

 

Заходи щодо виховання естетичних смаків, любові до української культури, культури мови, книги, читання:

• оформлення книжкової виставки «Мова – це пам’ять минулого і стежина в майбутнє» ;

 

• літературна година, присвячена Дню

  української писемності та мови «Лети, наша мово прекрасна ,над світом»;

• літературна гра-вікторина «Великі пригоди в країні Читалії»;

 

• літературно-музична вітальня «Портрет

  письменника»;

• «Свято читацьких захоплень»

 

 

 

Січень

 

 

Вересень

 

 

Листопад

 

 

 

 

 

 

Вересень

 

 

Лютий

 

 

 

Вересень

 

 

 

 

Листопад

 

 

 

 

 

 

 

 

Грудень

 

Декада

правознавства

Декада

інших мов

 

Декада

укр. мови

та літер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Січень

 

 

 

Лютий

 

Вересень

 

 

Березень

 

Бібліотекар

Педагог-організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ Ведення довідково-бібліографічного апарату та довідково-бібліографічне

обслуговування

6.1

 

 

 

 

 

6.2

 

 

 

 

 

6.3

 

 

 

6.4

 

 

 

 

6.5

 

6.6

 

6.7

 

 

6.8

 

 

Оперативно та систематично здійснювати бібліографічне інформування учнів та вчителів шляхом усного інформування, оглядів літератури, а також інформаційних

списків нових надходжень

Систематично поповнювати картотеки:

• нових педагогічних понять, термінів та

  технологій;

• законодавчих та нормативних документів  Міністерства освіти і науки України;

• статей періодичної преси на педагогічні

  теми;

• «На допомогу вчителю»

Вивчити інформаційні потреби вчителів та учнів гімназії за допомогою опитувань, анкетування, проведення Дня обліку запитань

Координувати роботу з бібліотеками району із застосуванням МБА

Вилучати з картотек картки із застарілими матеріалами

Скласти інформаційні списки літератури

з рекомендаційного та позакласного читання

Оперативно здійснювати каталогізацію

нової літератури, розстановку карток до

каталогів

 

Протягом

року

 

 

 

 

 

 

Протягом

року

 

 

 

 

 

 

Протягом

року

 

 

Протягом

року

Протягом

року

Протягом

року

 

Протягом

року

 

 

Бібліотекар  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІ Інформаційна робота
7.1

 

 

 

 

 

 

 

 

7.2

Супровід навчально-виховного процесу учнів інформаційним обслуговуванням;

• на абонементі;

• підбір літератури для написання рефератів, доповідей тощо;

• допомога в підготовці до загальношкільних і класних заходів;

• проведення бібліотечних занять

Інформаційне обслуговування батьків учнів:

• інформування про користування бібліотекою їхніми дітьми;

• оформлення виставок для батьків на актуальні теми

Протягом

року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом

року

Бібліотекар, учителі-предметники  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІІ Формування бібліотечного фонду
8.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.2

 

Комплектування фонду підручників.

Зв’язок із методкабінетом, школами району

• діагностика рівня забезпеченості учнів;

• прийом і видача підручників;

• прийом і технічна обробка отриманих

  підручників;

• інформування вчителів і учнів про нові

  надходження підручників і навчальних

  посібників;

• інвентаризація навчального фонду та

  його переоцінка

Систематично здійснювати поточне комплектування фонду гімназійної бібліотеки

шляхом:

• перегляду каталогів місцевих видавництв

  з метою підбору видань для поповнення

  бібліотеки;

• передплати періодичних видань;

• спонсорської допомоги (акція «Подаруй

  книгу бібліотеці!»)

Протягом

року

 

Червень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом

року

 

 

 

 

 

Бібліотекар  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІХ Заходи щодо збереження книжкового фонду
9.1

 

 

 

9.2

 

 

9.3

 

9.4

 

  9.5

 

 

 

9.6

 

9.7

 

 

 9.8

 

 

Оформити книжково-ілюстративні виставки та тематичні полиці:

• «Зупинись на хвилинку , подивись на новинку»;

• «Ці книги бібліотеці подарували учні»

Провести доброчинну акцію «Подаруй книгу бібліотеці!»

Провести бесіди щодо збереження книжкового фонду

Інформаційна хвилинка «Книга – бібліотека – читач»

Здійснювати з активом бібліотеки рейди — перевірки збереження підручників

 

 

Оформити книжкові — ілюстративні виставки;

• «Впізнай  літературного героя»;

• «Звідки до нас прийшла книга»

Тиждень поверненої книги

Проведення шкільного етапу щорічного Всеукраїнського конкурсу «Живи, книго!»

Приймати участь в місячнику

 

 

Протягом

року

Протягом

року

 

Жовтень

 

Вересень,

Травень

1 раз

на чверть

 

 

 

 

Грудень

Травень

Грудень

Квітень

 

 

Жовтень

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Х Підвищення кваліфікації. Організаційно-методична робота. Зміцнення

матеріальної бази бібліотеки

10.1

 

10.2

 

10.3

 

10.4

 

10.5

 

10.6

Систематично відвідувати педагогічні ради, семінари, методичні об’єднання

Ознайомлення з фаховою літературою,

самостійна робота

Скласти річний план роботи гімназійної

бібліотеки

Оформити «Щоденник роботи шкільної

бібліотеки»

Координувати роботу бібліотеки з бібліотеками інших шкіл району

Оформлювати передплату на газети та

журнали для гімназії

Протягом

року

Протягом

року

Червень

 

Протягом

року

Протягом

року

Листопад,

травень

Бібліотекар, учителі  

 

 

 

 

 

ПЛАН

роботи бібліотеки

на 2017-2018 навчальний рік

 

Цілі й завдання бібліотеки.

Головна мета бібліотеки гімназії – надання допомоги учням і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.

Книга – головний засіб навчання. Ось чому бібліотека на новий навчальний рік ставить таки завдання:

  • допомагати учням оволодівати програмовими знаннями та закріпити їх бібліотечними засобами;
  • виховувати бажання самостійно розширювати обсяг знань;
  • продовжувати ознайомлення та навчити розуміти і користуватися різноманітними джерелами інформації;
  • сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів, формувати читацькі інтереси;
  • удосконалювати інформаційно-бібліографічне обслуговування юних читачів;
  • організовувати різноманітні види масової роботи з пропаганди книги: книжкові виставки, огляди, бесіди;
  • проводити індивідуальну роботу з читачами;
  • формування правової культури читачів, громадянської свідомості, патріотизму, розширення читацької цікавості до історії України;
  • збір, накопичення, обробка, систематизація педагогічної інформації та доведення її до користувачів;
  • здійснення комп’ютерної каталогізації та обробки інформаційних засобів (книжок, підручників, журналів, газет, аудіо- та відео матеріалів).

Основні функції бібліотечно-інформаційного центру шкільної бібліотеки:

  1. Освітня – підтримка та забезпечення освітніх цілей, сформованих в концепції школи та в шкільній програмі.
  1. Інформаційна – надання можливості використання інформації незалежно      від її виду, формату та носія.
  1. Культурна – організація заходів, спрямованих на культурну та соціальну самосвідомість, сприятливих для емоційного розвитку учнів.

 

 

Назва заходів

Термін

виконан-ня

Відпові-

дальний

Робота з читачами щодо формування і задоволення їхніх читацьких потреб
Записати до бібліотеки  нових читачів
вересень Грона Н.Г.
Провести перереєстрацію читачів бібліотеки протягом  року Грона Н.Г.
Проводити з читачами бесіди про правила користування бібліотекою протягом року Грона Н.Г.
Організувати екскурсії до бібліотеки гімназії для 1-2 кл.
вересень Грона Н.Г.
Проводити роботу з ліквідації заборгованості читачів протягом року Грона Н.Г.
Проведення бібліотечних уроків:   Грона Н.Г.
• Як книга прийшла до людей  6 кл.
березень Грона Н.Г.
• Як вести читацький щоденник. 5 кл. січень  куратори
• Бібліотека твій другій дім . 1-2кл.(екскурсія)

• Вернісаж улюбленої книжки. 2 кл.

січень-лютий
лютий
Грона Н.Г., куратори
• Структура книги ( 5-6 кл.)
• Неймовірна подорож чомучок ( 3-4кл.)
березень — квітень  Грона Н.Г., куратори
• Від стін печер до друкованої книги (7-8 кл.)
• Уміння підбирати відповідну літературу заданої тематики. 9 кл.
квітень — травень Грона Н.Г., куратори
• Дискусія «Чи потрібні книжки сьогодні?» 10 кл жовтень  Грона Н.Г., куратори

Індивідуальна робота з читачами

Проводити індивідуальне консультування читачів при виборі книги:

• рекомендаційні бесіди;

• бесіди про прочитане;

• індивідуальні консультації біля книжкових виставок;

Протягом року Грона Н.Г.

 

Провести групові та індивідуальні аналізи

читацьких інтересів 5-х класів

листопад  

  Грона Н.Г.

Провести захист читацьких формулярів

читачів 7-х класів

Протягом року  

куратори, Грона Н.Г.

вчителі укр. мови,

Групове консультування читачів з уже

сформованим інтересом при виборі книг:

• рекомендаційні списки літератури;

• бібліографічні огляди літератури;

• тематичні бесіди з визначеної теми

квітень Грона Н.Г.
 
Оформити виставку формулярів кращих

читачів

 

квітень

Грона Н.Г.
 

Робота з читацьким активом бібліотеки

Створення читацького активу бібліотеки,

ознайомлення його членів з обов’язками

вересень

 

Грона Н.Г.
 
Створення робочої групи по роботі з формулярами для своєчасного попередження заборгованості грудень

 

 

читацький актив

Поновлення класних куточків «Живи, книго!» жовтень  

читацький актив

Проведення засідань читацького активу

бібліотек

раз на

чверть

читацький актив

 

Взаємодія бібліотеки з педагогічними працівниками

Інформаційне забезпечення проведення

педагогічних рад

протягом

року

Грона Н.Г.
 
Оформлення книжкових виставок до педагогічних рад протягом

року

Грона Н.Г.
Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури, які надійшли до гімназійної бібліотеки протягом

року

Грона Н.Г.
Надавати методичну допомогу вчителям

при проведенні предметних декад

протягом

року

Грона Н.Г.
Проводити індивідуальне інформування

вчителів, що атестуються

протягом

року

Грона Н.Г.

 

 

Куточок періодичних видань для вчителя

протягом

року

Грона Н.Г.

 

Масові заходи з популяризації літератури

Заходи, присвячені Декаді книги січень  
» Особиста гігієна»: діалог
«Здорове харчування»:форум»Бібліотека на стражі здоров’я»: літ. година  
вересень- жовтень
Омельченко Н. В. ,куратори

 

«Інформаційні хвилинки до Дня захисту прав людини » Знай свої права,та обов’язки»
» Людина починаеться з добра»6 урок доброти   
грудень- листопад Грона Н. Г., куратори

 

«Традиції святкування Різдва в Україні»: бесіда
«Соборна мати україна- одна на всіх, як оберіг»:урок патріотичного виховання»Крути — символ українського патріотизму»: урок героїки- патріотики»Пам’тай ,що ти людина»: урок єтики»Під знаками Купідона»: конкурс -гра»Рідна мова-життя духовного основа»: пізнавальна година

 

січень-лютий Грона Н.Г., куратори
» Мої рідненької неньки подарю квіточку»: творча  лабораторія
» Тарасові музи»:інформаційна година»Світ навколо тебе «: екотур»Земля зі шрамами на обличчі»: урок- попередження
 березень-квітень Грона Н. Г., куратори
» Пісні великого подвигу»:пісенний фестиваль
«Країнами Європи»: інтелектуальний- літературний круїз
 травень Грона Н.Г., куратори

Ведення довідково-бібліографічного апарату та довідково-бібліографічне

обслуговування

Оперативно та систематично здійснювати бібліографічне інформування учнів та вчителів шляхом усного інформування, оглядів літератури, а також інформаційних списків нових надходжень протягом

року

Грона Н. Г.

 

Систематично поповнювати картотеки:

• нових педагогічних понять, термінів та

технологій;

• законодавчих та нормативних документів

Міністерства освіти і науки України;

• статей періодичної преси на педагогічні

теми;

• інноваційних методик;

• «На допомогу вчителю»

протягом

року

 Грона Н. Г.

 

Вивчити інформаційні потреби вчителів та учнів гімназії за допомогою опитувань, анкетування, проведення Дня обліку запитань протягом

року

 Грона Н. Г.

 

 

 

Координувати роботу з бібліотеками району із застосуванням МБА протягом

року

 Грона Н. Г.

 

Вилучати з картотек картки із застарілими матеріалами протягом

року

 Грона Н. Г.
Скласти інформаційні списки літератури

з рекомендаційного та позакласного читання

протягом

року

Грона Н. Г.

вчителі- предметники

Оперативно здійснювати каталогізацію

нової літератури, розстановку карток до каталогів

протягом

року

Грона Н. Г.

 

  протягом

року

 

Інформаційна робота

Супровід навчально-виховного процесу учнів інформаційним обслуговуванням;

• на абонементі;

• підбір літератури для написання рефератів, доповідей тощо;

• допомога в підготовці до загальношкільних і класних заходів;

• проведення бібліотечних занять

протягом

року

 

Грона Н. Г.

 

Інформаційне обслуговування батьків учнів:

• інформування про користування бібліотекою їхніми дітьми;

• оформлення виставок для батьків на актуальні теми

протягом

року

Грона Н. Г.

куратори

Формування бібліотечного фонду

Комплектування фонду підручників. протягом

року

 

 

Зв’язок з методкабінетом, школами району

• діагностика рівня забезпеченості учнів;

• прийом і видача підручників;

• прийом і технічна обробка отриманих підручників;

• інформування вчителів і учнів про нові

надходження підручників і навчальни  посібників;

• інвентаризація навчального фонду та   його переоцінка

  Грона Н. Г.

 

Систематично здійснювати поточне комплектування фонду гімназійної бібліотеки

шляхом:

• перегляду каталогів місцевих видавництв

з метою підбору видань для поповнення

бібліотеки;

• передплати періодичних видань;

• спонсорської допомоги (акція «Подаруй

книгу бібліотеці!»)

протягом

року

 

Грона Н. Г.
 

Заходи щодо збереження книжкового фонду

Оформити книжково-ілюстративні виставки та тематичні полиці:

• «Нові надходження літератури»;

• «Ці книги бібліотеці подарували учні»

протягом

року

 

Грона Н.Г.

 

Провести доброчинну акцію «Подаруй книгу бібліотеці!» жовтень

 

куратори,Грона Н.Г.

 

Провести бесіди щодо збереження книжкового фонду вересень,

листопад

куратори,Грона Н.Г.

 

Інформаційна хвилинка «Книга – бібліотека – читач» грудень куратори,Грона Н.Г.

 

Здійснювати з активом бібліотеки рейди-

перевірки збереження підручників

Оформити книжково-ілюстративні виставки;

• «Зупинись на хвилинку подивись на новику»;

• «Звідки до нас прийшла книга»

раз на чверть

травень

грудень,

 

 

члени бібл. активу

 

 

 

Тиждень поверненої книги квітень куратори,Грона Н.Г.

 

Проведення шкільного етапу щорічного Всеукраїнського конкурсу «Живи, книго!» травень

 

куратори,

Грона Н.Г., Кайнова В.В.

Підвищення кваліфікації. Організаційно-методична робота. Зміцнення

матеріальної бази бібліотеки

Систематично відвідувати педагогічні ради, семінари, методичні об’єднання протягом

року

Грона Н.Г.
Ознайомлення з фаховою літературою,

самостійна робота

протягом

року

Грона Н.Г.
Скласти річний план роботи гімназійної

бібліотеки

червень

 

Грона Н.Г.

 

Оформити «Щоденник роботи шкільної

бібліотеки»

протягом

року

Грона Н.Г.

 

Координувати роботу бібліотеки з бібліотеками інших шкіл району протягом

року

Грона Н.Г.
Оформлювати передплати на газети та

журнали для гімназії

жовтень — листопад, Грона Н.Г.
     
 
 
 
   
     
   
   
   
 
   
 
   
 
   
   

 

 

 

 

 

 

 

         
         

 

Вашій увазі пропонується перелік нормативно-правових документів, якими повинна користуватись бібліотека у своїй роботі.  

 

Матеріали також доступні для завантаження.

1.Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу
2.Інструкція з обліку документів , що знаходяться в бібліотечних фондах