Людина починається з добра

Written by admin on Март 11, 2018. Posted in Uncategorized

: урок доброти

Мета:Допомогти учням осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку, славлячи добро в людині, її справах і ставленні до інших, розвивати в учнів бажання робити добро, формувати в підростаючого покоління моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя, виховувати морально-етичні норми життя.

Обладнання: Пелюстки до «Квітки толерантності», фізкультхвилинка «Дружби добрий знак», мультфільм «Капітошка», мультфільм про Кота Леопольда.

 

Епіграф: «Нехай ця істина стара —  людина починається з добра»

Діти сідають у книгозбірні по колу

 

Хідгодини міркування:

 

І. Організаційний момент

Бібліотекар: Створимо гарний настрій. Знайдіть мовчки очима сусіда і посміхніться йому так, щоб стало приємно і йому, і тобі. Спасибі за позитивний настрій.

 

ІІ. Повідомлення теми

Бібліотекар: Сьогодні діти ми з вами зустрілися у стінах книгозбірні , щоб провести цікаво час і трішки поміркувати . Діти а  ви любите міркувати?

Над чим ми сьогодні будемо міркувати ви дізнаєтеся, розгадавши ось таку загадку.

Вранці на чотирьох, вдень на двох, а вечором — на трьох. (Людина).

Бібліотекар: Отже сьогодні ми будемоговорити про вас, про вашого вчителя, про мене. А всі ми разом – хто? Отже говорити сьогодні ми будемо пролюдину, а також про людські вчинки, про позитивні якості людини, які є дуже важливими для кожного з нас.

Є така відома фраза, яку ми часто чуємовіддітей.: «Щоб мене боялись, щоб не насміхались!». І один герой мультфільмудужехотів стати таким сміливцем..

  1. Перегляд мультфільму «Капітошка».

-Про що цей мультфільм? (Промаленького Вовчика, який мріє вирости і стати страшним звіром. Післялітньоїзливи до нього в хатинупотрапляє весела і товариськадощовакраплинкаКапітошка. СпочаткуВовчикнамагаєтьсяїїз’їсти, але краплинказапрошуєйогопогратися разом.ІзКапітошкоювовкзабуває про своїкровожернімрії та стаєдобрим і приязним. Він не хочерозлучатисяізновим другом, але краплинці час вертатися на ріднухмаринку.)

-Діти,чому нам подобається Капітошка? (Капітошка виконує веселі пісні, має товариський характер. Саме Капітошка показує Вовчику, що йому краще бути радісним та добрим, аніж сумним та злим.)

-У чому схожість між ними?

 

 

2                       Гра «Чим ми схожі?»

Діти стоять у колі. Ведучийзапрошує в коло одного з учасників на основіякого-небудь реального чиуявногосхожості з собою. Наприклад: «Марта, вийди, будь ласка, до мене, тому що у нас з тобою однаковийколірволосся (або ми схожітим, що ми жителіЗемлі, або ми одного зросту і т.д.)». Марта виходить в коло і запрошуєнаступногоучасника, не забувшиназватийого по імені. Грапродовжується до тих пір, покивсі не опиняться в колі.

Бачитедіти, ми всірізні, але у нас є щосьспільне. Нам цікаводружити один з одним, тому що ми не схожі, але маємоспільніриси характеру, зовнішності.

ВИСНОВОК: Відмінності доповнюють і збагачують суспільство. Щоб жити в світі, людям треба навчитися жити, вирішуючи проблеми і завдання на основівзаєморозуміння.

  • Гра-завдання «Коло дружби»

А зараз ми утворимо з вами «Коло дружби». Ви простягаєте руку тому хто стоїть з вами поряд і говорите чарівне слово.

4                       А тепер для того щоб вас розвеселити проведемо фізкультхвилинку «Дружби добрий знак».

5                       Знайомство з поняттям «толерантність»

Я хочу познайомити вас з древньоюкитайською притчею «Гарнасім’я»

Жила-була на світісім’я. Чи не проста сім’я. Більше 100 чоловікналічувалося в ній. Мало таких сімей? Так, не мало. Але ця родина булаособлива. Ні сварок, нілайки, нібійок, нічвар. І звістка про цюсім’юдійшла до самого владики. І вирішиввінперевірити, чи правду кажуть люди. Прибуввін в село, і душа йогопораділа: чистота і порядок, краса і мир. Добредітям, спокійно старим. Здивувавсявладика і вирішивдізнатися, як домогласявсьогоцьогосім’я. Прийшоввін до старійшини. «Розкажи», — каже». Довго писав щось на паперістарійшина. А, коли написав, простягнуввладиці. Всього 3 слова було написанона папері: «ЛЮБОВ, ПРОЩЕННЯ, ТЕРПІННЯ». А вкінці листа: «СТО РАЗІВ ЛЮБОВ, СТО РАЗІВ ПРОЩЕННЯ, СТО РАЗІВ ТЕРПІННЯ».

-І саме ці слова є основоюжиттябудь-якої сім’ї   і цілого світу також.

Бібліотекар: Діти,чизгідніви з тим, що написав на аркушіпаперу глава сім’ї? Як видумаєте, про що я хочу сьогодні з вами поговорити? (Продружнівзаєминиу вас у школі, про дружні взаємини у класі, про дружні взаємини у нашому тісному колективі … і т.д.)

 

16 листопада відзначаєтьсяВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ.

Міжнародний день толерантності (терпимості) був оголошений ЮНЕСКО в листопаді 1995 року з нагоди 50-річного ювілею цієї організації.

У ній йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідання, етнічної належності чи кольору шкіри.

Ці принципи закріпили у Загальній декларації прав людини, що проголошує неприйняття усіх форм дискримінації, недопущення геноциду і покарання за нього.

А одним із символів толерантності є рука людини, рука допомоги, яку ми можемо протягнути кожному. (Діти подають руки одне одному руку допомоги, віри, підтримки і т.п..).

Слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ, в перекладі з англійської означає терпіння. Терпіння виражається якостями, що входять у квітку терпіння.

 

  1. 6. Розповідь бібліотекаремказки «Дідусевапорада»

Петрик бувнепоганимхлопчиком, але як тількизустрічався з Колею, вінвідразу ж дратувався. Зусіхзнайомих Колька бувнайнеприємнішим, усюдихотів бути першим, але, найголовніше, він любив насміхатися і дражнилкиобразливіпридумував. Одного разу Петрик побився з Колею і прийшовдодому весь брудний. Вдомайогозустрівдідусь, і Петрик розповівйому про все, навіть про те, як вжецілийрік, зустрічаючись з Колею і згадуючи про нього, він сильно сердиться і злиться.

— Треба бути, Петрику, доброзичливим до всіх людей, навіть до тих, хтотобі не подобається, — сказав йомудідусь.

— Як же цеможнабажати добра тим, хто не подобається і хтопоганий? — здивувався Петрик.

— Може бути, щотількитивважаєш Колю поганим, а іншінавпаки — вважаютьйогохорошим.

— Ні, я точно знаю, щовінпоганий.

— Тоді скажи, Петрику, мама Колі любить свогосина?

— Напевно, любить, — відповів Петрик.

— А друзі у нього в школіабо у дворі є?

— Є.

— От бачиш, інші до нього добре ставляться, а ти неможеш. Значить вся справа в тобі самому, а не в Колі. Просто не хочешти бути доброзичливим, а хочеш і далі на нього злим поглядомдивитися.

— Що ж, дідусю, меніробити, якщовінмені не подобається?

— Тиможеш не грати і не дружити з ним, але завждиможеш тихо, просебе, побажатийомучогосьхорошого, щобвін став кращим і добрішим. А продовжуючизлитися, тибудештільки сам собішкодити і душу свою бруднити.

— А просто мовчати не можна? — запитавПетрик.

— Ні, тизанадтодовгозлістю і роздратуванням душу свою отруював, тепертількидобрі думки їїочиститиможуть. Титільки не забувайвчаснопогані думки на добріміняти.

Став Петрикробити так, як дідусьйогонавчив. Побачить Колю, відвернетьсяубік і пошепкипобажаєйомукращим і добрішим стати. А якщозгадає про нього, то погані думки в голову не пускає, а відразудобримиїхвитісняє.

Через місяцьйдедідусьдодому, дивиться, а онукйогоПетрик з Колею грає і голосносміється. Усміхнувсядідусь, дивлячись на хлопців, що здружилися, і тут же, пошепкищось добре їмпобажав.

Бібліотекар:

— Не мігчи нехотівПетрик бути доброзичливим до Колі?

— Яку пораду дав дідусьПетрикові? (Бажати людям добра, мінятипогані думки на хороші).

  • А чи було у Петрика терпіння?
  • Сподобаласяказка? А видоброзичливоставитеся до людей? (Відповідідітей)

Доброзичливість — рідкіснаякість в людині. Далеко не кожналюдина легко можепобажати добра:своїмзнайомим, друзям і просто приємним людям. Але бажати добра тількитим, хтовам подобається, або тому, хто вас любить, — цетільки половина доброзичливості. Бонеобхідно бажати добра і тим хто тобі не зовсім подобається, недаремно у святому Писанні написано «Любітьворогів ваших». Так як ми не хочемо наполовину радіти, наполовину дружити і любити, наполовину бути сміливим тож і справжнядоброзичливістьтеж не повинна бути наполовину …

7                       Творчезавдання «Пригадай прислів`я доброти»

Мудрим ніхто не вродився…   ( а навчився).

Щопосієш,…   (те й пожнеш).

Пшениця колоситься… (життя веселиться).

Зрубав дерево…  (посади два).

Не брудникриниці…  (босхочешводиці).

Хтотерпеливий…  (той щасливий).

Добру людину…  (бджола не жалить).

Добреділо твори… (сміливо).

Добріділа тихо ходять, а злі…  (як дзвонидзвонять).

Від добра добра …  (не шукають).

8         Відео про доброту

9                        Тест «Що означає бути добрим?»  (учні мають відповідати «так» або «ні»).

  1. Чи можна примусити людину бути доброю?
  2. Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?
  3. Чи можна стати добрим лише на деякий час?
  4. Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?
  5. Чи легко бути добрим?
  6. Чи можна доброту порівняти із сонцем?
  7. Чи є у вас бажання чинити добрі справи?

 

Класи в яких ви навчаєтеся — цемаленькасім’ї. І хотілося б, щоб у нашійродинізавждипанували доброта, повага, взаєморозуміння, не булоні сварок, ніконфліктів.  Так як одним із символів толерантності є рука людини, яку ми можемо протягнути не тільки своїм близьким, але й всім тим, хто нас оточує. Покладемо всі свої руки один на одну – і це буде  символ дружби.

 

  1. Творча робота «Сонце дружби і доброти».

А зараз діти, ми створимо символічне «Сонцедружби і доброти». Для цього необхідно  обвести свої долоньки на біломупапері, вирізаюти, розфарбувати і прикріпити їх навколо сонечка.

 

10         Загадки про добро

Мабуть, немає в світі людини, яка хоча б в дитинстві не любила читати казки. У всіх казках присутня мудрість, вони навчають усіх нас з малих літ розпізнавати добро і зло. А відгадувати загадки по цим казках іще цікавіше! Тому  уважно слухайте казкові загадки і дайте правильну відповідь добрий це герой чи злий.

 

Втік із мультику дивак.

Як це трапилося, як?

Дуже просто, наче птах,

Полетів собі на дах.              (Карлсон)

 

Народилась в горошині,

В шкаралупі я жила,

Та мене одної днини

З дому жаба понесла.

В старої миші була на гостинах,

І з кротом зустрічалася я.

І ластівка мене на крилах

В країну ельфів відвезла.        (Дюймовочка)

 

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?          (Червона Шапочка)

 

Жила я у гномів, ласкава та ніжна,

І пташок я слухала спів дивовижний,

Мов кров, мої губи , волосся – мов нічка,

А личко – як сніг… Мене звуть…              (Білосніжка)

 

Заморозить все навкруг —

Поле, річку, ліс та луг.

Не почує серце бід,

Герда лиш розтопить лід.           (Снігова Королева)

 

Ой, набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачить весь світ.     (Колобок)

 

 

 

Допоможе завжди вам,

І птахам і дітлахам.

Він під деревом сидить,

Добрий лікар….                     (Айболить)

 

Він приходить до малят

У кожусі аж до п’ят,

Із ціпком, у рукавицях

І у шапці, що іскриться

Від сріблястого сніжку,

З подарунками в мішку.

Всім гостинці роздає,

Відгадайте, хто це є?               (Дід Мороз)

 

Хто пухнасту шубку має,

Лапкою її вмиває,

Мишка страх кого боїться?

Здогадались, хто це?                 (Кицька)

 

Звичайно ж це кицька, але це котик не звичайний бо він мишок не ловить, а дружить з ними і навіть знявся в мультфільмі і став популярним. Що це за казковий герой, діти? (мультфільм про  Кота Леопольда. Він говорив такі мудрі слова «Давайте жити дружно!»)

10         Мультифільм про «Кота Леопольда»

І на завершення послухайте вірш, який написала відома українська поетеса і наша з вами землячка Любов Забашта.

 

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

 

Отже,діти,що б не сталося у кожного з нас у житті, завждипам’ятайте, що ми люди. Ніколи не звинувачуйтекогосьутому, що вас погано виховали. Ми саміповинніякомогабільшепрацювати над вдосконаленнямсвоєїособистості. Цей шлях важкий і тернистий, але ми молоді й зможемо все подолати. І ось тоді у нашомусерцінавікиоселятьсянайсвятішілюдськіпочуття – любов, доброта, прощення. Їх не купиш, їхні в кого не позичиш, але можнанавчити себе бути добрими, людяними, милосердними. і треба так прожитийого, щобніколи й нікому не зашкодити, не завдати болю та страждань, щоб вами завжди і всюдипишалися.